De Shopify Commerce Awards

Over het programma

Met de Shopify Commerce Awards bekronen we de beste inzendingen op het gebied va ontwikkeling, design en innovatie in het Shopify-ecosysteem. Teams, bureaus en individuele personen krijgen de kans om hun werk te laten zien en hun bedrijf uit te breiden binnen Shopify en daarbuiten.

Winnaars 2020

Beste webwinkel op maat — Gebruikerservaring & frontend-design

OffLimits
door Ctrl+Alt+Delete

Het in New York gevestigde Ctrl+Alt+Del was door ontbijtgranenmerk OffLimits gevraagd om een volledig op maat gemaakte webshop te ontwikkelen die goed past bij het merk. Een van hun wensen was een persoonlijk spaarpuntensysteem voor klanten dat niet is gebaseerd op kortingscodes. Ctrl+Alt+Del ontwikkelde een krachtige Sanity CMS-integratie, waarmee muisaanwijzers, animaties en grafische elementen op speelse wijze kunnen worden aangepast. Ze bouwden ook een spaarpuntensysteem in het CRM, waarmee klanten hun gespaarde punten kunnen gebruiken om speelgoed te kopen in plaats van ze in te wisselen voor korting. Ctrl+Alt+Del werd uitgeroepen tot winnaar in de categorie Beste webwinkel op maat voor hun speelse ontwerp, de soepele toetsenbordnavigatie en het gebruik van animaties en illustraties.

Beste mobiele shopervaring — Gebruikerservaring & frontend-design

Natreve
door Pattern + Presidio

Pattern + Presidio leggen de lat hoog door zich op drie kerngebieden te richten: experience design, strategie en branding, en flagships en platforms. Wellnessmerk Natreve schakelde het bedrijf in om hun merk op de markt te brengen in Canada en de Verenigde Staten. Pattern + Presidio slaagden erin het merk te introduceren via een webshop gericht op lifestyle. Ze maakten daarbij gebruik van mobile-first shoppingfuncties, een strakke vormgeving en 3D-interactie met producten. Zo krijgen klanten een goed beeld van hoe het product eruit zal zien op hun aanrecht. Pattern + Presidio werden uitgeroepen tot winnaar in de categorie Beste mobiele shopervaring dankzij hun mobile-first aanpak, unieke winkelwagenontwerp en het creatieve gebruik van beweging.

Beste productpagina — Gebruikerservaring & frontend-design

Wild Cosmetics
door Eastside Co

Eastside Co wordt binnen de Shopify Community gezien als toonaangevend in e-commercediensten. Deodorantmerk Wild Cosmetics vroeg het bedrijf om hun webshop over te zetten naar Shopify en een abonnementsfunctie voor klanten toe te voegen. Eastside Co gebruikte de ReCharge-app om het abonnementsmodel centraal te stellen voor het merk. Daarnaast hebben ze de site van een nieuwe vormgeving voorzien die zorgt voor een soepele klantervaring. Eastside Co won een award voor de beste productpagina voor hun krachtige brandingwerk, creatieve gebruik van GIFs en de gepersonaliseerde abonnementsfunctie voor klanten.

Beste omnichannel-ervaring — Ontwikkeling en apps

Sesami: Appointment Booking
van Sesami Inc.

Sesami Inc. maakte gebruik van hun ervaring met de uitdagingen waar dienstverlenende ondernemers tegenaan lopen om een app voor het maken van afspraken te ontwikkelen. Hiermee kunnen klanten rechtstreeks vanaf een Shopify-website of POS-systeem afspraken maken en betalen. Sesami: Appointment Booking past zich automatisch aan 95% van de standaard Shopify-thema's aan, waardoor er nauwelijks of geen ontwikkelingswerk aan te pas komt. Met deze innovatieve app heeft Sesami Inc. de e-commercefunctionaliteit van Shopify uitgebreid naar de dienstensector. Sesami Inc kreeg de award voor Beste omnichannel-ervaring toegekend voor de ongelooflijk soepele gebruikerservaring die ze hebben ontwikkeld voor zowel merchants als klanten via een eenvoudige winkelintegratie.

De beste app-gebruikersinterface — Ontwikkeling en apps

ModeMagic - Badges & Labels
door Mason

Na analyse van 1000+ webshops ontdekte Mason dat veel Shopify-productfeeds niet zijn ontworpen om klanten aan te trekken. In veel gevallen genereerden merchants wel verkeer naar hun webshop, maar realiseerden ze geen verkopen. Het team heeft daarom een eenvoudige en effectieve oplossing ontworpen waarmee merchants hun productfeeds effectiever kunnen vormgeven. Met ModeMagic - Badges & Labels gebruiken merchants labels als 'Bijna uitverkocht' en 'Nieuw' om de aandacht van klanten te trekken en meer te verkopen. Mason werd gekozen als App met de beste gebruikersinterface vanwege de handige UI, eenvoudige integratie en creatieve benadering om detailhandelbedrijven te helpen meer te verkopen.

Beste webwinkel-app — Ontwikkeling en apps

Octane AI voor Shop Quiz, Messenger en sms
door Octane AI

In 2019 kwam Octane AI tot de ontdekking dat Shopify-merchants geen mogelijkheid hadden om quizzen en testjes te maken in de stijl van hun merk voor persoonlijke productaanbeveling. Het bedrijf streeft ernaar dat alle merchants beschikking hebben over technologieën voor personalisering en daarom introduceerden ze Octane AI for Shop Quiz, Messenger, and SMS. De app kan volledig worden geïntegreerd met Shopify en alle Shopify-apps en stelt merchants in staat om de klantervaring te personaliseren met functies als quizzen, opties om items aan de winkelwagen toe te voegen en virtuele winkelassistenten. Octane AI werd uitgeroepen tot winnaar in de categorie Beste webwinkel-app voor de naadloze integratie binnen Shopify, de krachtige gebruikersinterface en de gepersonaliseerde functies.

Beste webwinkel make-over — Totaalbelevenis

Pangaia
door We Make Websites

Harley Finkelstein van Shopify noemde We Make Websites eens een van de meest succesvolle e-commercebedrijven op de hele planeet. Toen het kledingmerk Pangaia het bedrijf de opdracht gaf om hun webshop een make-over te geven, wist het team wat ze te doen stond: een schaalbare webshop maken die een podium biedt voor de producten en het duurzame karakter van Pangaia. Ze wisten een consistente winkelervaring te ontwikkelen door de nadruk te leggen op de brand story, en externe pagina's te verenigen en aanpassingen toe te voegen die de missie van het merk uitdragen. De make-over zorgde voor een verbeterde algemene gebruikerservaring en vormgeving en een verbetering van de sitesnelheid van 4,24 seconden naar 2,44 seconden. We Make Websites kreeg de award voor Beste webshop makeover toegekend voor het strakke design, de uitvoerig gepersonaliseerde productpagina en het creatieve gebruik van brand storytelling op de hele site.

Beste webwinkel-migratie — Totaalbelevenis

Fika Swedish Kitchen
door Artie Codes

Artie Codes uit Australië is gespecialiseerd in webdesign en e-commerce. Aan het begin van de COVID-19-uitbraak vroeg Fika Swedish Kitchen Artie Codes om hun webwinkel over te zetten naar Shopify, zodat ze hun online verkopen konden optimaliseren en functies als het ophalen van bestellingen konden inzetten. Artie Codes gebruikte het Debut-thema als basis en ontwikkelde vandaaruit een leuke, aansprekende webwinkel met aanpassingen voor meerdere locaties, menu's en productaanbod. Artie Codes won in de categorie Beste winkelmigratie voor de naadloze migratie van de producten en content van Fika Swedish Kitchen naar het Shopify-platform, en het toevoegen van nieuwe functies, zoals het ophalen van bestellingen voor meerdere locaties.

Beste online debuut van een fysiek bedrijf — Totaalbelevenis

Old Souls
door Juicyorange

Juicy Orange is gespecialiseerd in design, webontwikkeling en strategisch advies. Outdoorwinkel Old Souls vroeg het bedrijf om de unieke ervaring van hun fysieke winkel over te brengen op het Shopify-platform. Met behulp van JS, Liquid Coding en CSS ontwikkelde het team een webwinkel die het avontuurlijke en reislustige karakter van de dorpswinkel uitstraalt. Het resultaat: een website die naadloos aansluit op de fysieke winkel en een zorgvuldig geselecteerd productaanbod. Ze bouwden alle winkelonderdelen op het Shopify-platform en wisten daarbij het unieke karakter van de fysieke Old Souls-winkel over te brengen op de onlinewinkel. Daarvoor werden ze beloond met een award voor beste online debuut van een fysiek bedrijf.

Word lid van een community van marktleiders

01

Ontdek welke apps het meest in trek zijn op de merchantforums.

Bezoek de merchantforums 

02

Netwerk met collega's en werk samen aan nieuwe oplossingen.

Neem deel aan de Slack-groep 

03

Blijf op de hoogte van de nieuwste productaankondigingen, API-updates en leerzame tips.

Volg @ShopifyDevs op Twitter 

04

Ontdek de nieuwste tips en inzichten op het gebied van ontwikkeling en design op het YouTube-kanaal van ShopifyDevs.

Abonneer je op ShopifyDevs 

05

Stream tests en demo's en ontdek nieuwe buildoplossingen in de ontwikkelaarscommunity op het Twitch-kanaal van ShopifyDevs.

Volg ShopifyDevs 

06

Krijg toegang tot handig educatief materiaal en preview-omgevingen voor ontwikkelaars via de Shopify Partners-blog.

Bezoek de Shopify Partners-blog