Gratis hulpmiddelen

Bedrijfsnaam-generator

Vind de perfecte naam voor je bedrijf en claim het domein in een handomdraai.

Bedrijfsnaam zoeken

Beschrijf je merk in één woord. Typ dat woord als zoekopdracht in de bedrijfsnaam-generator.

Maak met deze tool geen inbreuk op de merken van andere merken

Zoeken

Doorzoek de bedrijfsnaam-generator van Shopify meteen op de beschikbaarheid van domeinen.

Selecteren

Kies uit de automatisch gegenereerde naamideeën een domein voor jouw bedrijf.

Verkoop

Ga vanuit de bedrijfsnaam-generator rechtstreeks naar onze gratis proefversie van 14 dagen.

Geef binnen 10 seconden of minder een naam aan je bedrijf

In 10 seconden je eigen bedrijfsnaam vinden met de bedrijfsnaam-generator

Het kan jaren duren om een succesvol merk te ontwikkelen, maar je kunt in enkele seconden een creatieve merknaam vinden. Met de gratis generator voor merknamen van Shopify kun je een naam voor je merk vinden, de bijbehorende domeinnaam claimen en je eigen bedrijf starten – en dat allemaal in een paar klikken.

Hoe bedenk ik een naam voor mijn bedrijf?

Het is niet zo eenvoudig om een passende naam voor een nieuw op te richten bedrijf te vinden. Omdat elke potentiële naam voor- en nadelen heeft, kan het zijn dat je eindeloos blijft analyseren en nadenken. Soms komt de naam van je bedrijf meteen bij je op. Maar vaak is dat niet het geval.

Als je hulp nodig hebt om een goede naam voor je bedrijf te vinden, ben je hier aan het juiste adres. De generator voor merknamen van Shopify genereert binnen enkele seconden een lijst met potentiële merknamen. Maar hoe bepaal je welke naam je het beste kunt kiezen? Dat hangt af van je merk.

Je naam is het eerste dat klanten van je merk herkennen. Met de beste producten, een perfecte service en pakkende marketing kom je een heel eind om merkloyaliteit op te bouwen⁠– maar dat is niet voldoende als klanten je naam niet kunnen onthouden.

Als je bedrijfsnaam blijft hangen bij klanten, heeft dat een grote invloed op hoe zij jouw bedrijf zien. Elke fase van de marketing-funnel, van het aantrekken van nieuwe klanten tot het terugwinnen van loyale klanten, hangt nauw samen met hoe snel een potentiële klant je naam onthoudt.

Neem de tijd voor het kiezen van een bedrijfsnaam uit de lijst van de bedrijfsnaam-generator. Dat betekent niet dat je urenlang moet tobben over de voor- en nadelen van elke optie. Op een gegeven moment zul je toch een besluit moeten nemen om verder te kunnen. Maar voordat je zomaar een willekeurige naam kiest, is het belangrijk om de voorgestelde namen te controleren op hun branding-mogelijkheden.

Onze generator voor bedrijfsnamen geeft je een breed scala aan potentiële merknamen en domeinen, maar jij bepaalt welke naam het beste bij jouw bedrijf past. Het is niet altijd eenvoudig te bepalen wat de beste naam is, maar als je een naam zoekt voor jouw bedrijf, sommen we hier een paar factoren op om rekening mee te houden:

Duidelijkheid: Een eenvoudige, duidelijke en directe naam blijft veel beter hangen bij klanten. Als klanten je merk in eerste instantie niet meteen begrijpen, zullen ze het minder snel onthouden. Goede merknamen hebben niet veel uitleg nodig.

Onze naamgenerator voor webshops is ontwikkeld met de eenvoud van een effectief merk in gedachten. Als je de generator voor winkelnamen gebruikt, word je gevraagd om je merk in één woord te beschrijven. Is je merk grappig of eerlijk?

Branding: Je naam vormt de basis voor alle besluiten die je later neemt voor de ontwikkeling van je merk. Je logo, slogan en waardepropositie kun je later nog aanpassen, maar het is heel lastig om je naam te veranderen zonder dat dit ten koste gaat van de kracht van je online merk.

De naam moet eenduidig zijn, maar ook flexibel voor als je later een iets andere richting in wilt slaan. Namen die te specifiek zijn of rechtstreeks naar een bepaald product verwijzen, kunnen later nadelig zijn. Denk er ook over na of potentiële namen rekening houden met het groeipotentieel van je bedrijf en de mogelijke uitbreiding naar verwante branches.

Uniekheid: Klanten onthouden een naam niet als hij klinkt als elke andere naam. Als je wilt dat klanten je onthouden, moet je jezelf onderscheiden van je concurrentie en dat begint met een coole, unieke merknaam. Als de naam van een start-up de aandacht van een klant trekt, zal hij die naam onthouden.

Beschikbaarheid: Tot slot moet je controleren of je merknaam nog niet bezet is. Als een ander merk dezelfde naam (of een vergelijkbare naam) heeft, kan dat verwarrend zijn voor je klanten en bovendien schadelijk voor je online reputatie.

Hetzelfde geldt voor je domeinnaam. Je domeinnaam moet even makkelijk te onthouden zijn als je merknaam en bovendien bij je merk passen. Als je een naam hebt gekozen, claim dan zo snel mogelijk een bijpassend beschikbaar domein.

Snel een eenvoudige domeinnaam vinden met de bedrijfsnaam-generator van Shopify

Als je onze generator voor bedrijfsnamen gebruikt, worden binnen enkele seconden originele en beschikbare domeinnamen weergegeven. Vind in een paar klikken de perfecte domeinnaam voor je merk.

Doorzoek de bedrijfsnaam-generator per branche